søndag den 1. maj 2011

Nu med blondekant


Efter en tur på Stand-by, er dette projekt taget frem og færdiggjort - et tørklæde i skønne efterårs-farver - godt endelig at være i god tid! Grunden til ventetiden skyldtes nok, at jeg var noget i tvivl om hvordan jeg skulle afslutte tørklædet, men så fandt jeg en utrolig fin blog, som jeg gerne vil anbefale: En virtuel "Lace sample book", hvor man kan finde diagrammer og strikkede prøver på en masse gamle lace mønstre. 


Dette fine mønster kaldes "knitted trimming", det går over 4 pinde og læres derfor med det samme udenad og så kører det bare. Jeg er rigtig godt tilfreds, synes det er en super flot afslutning på tørklædet.

Esmaralda står model, godt pakket ind i forårsvarmen


Faktaboks:
Mønster: Free-style :-) Slå 3 masker op, tag en maske ud i hver side på hver pind og luk maskerne af ved passende størrelse. For at strikke blonde på, er der taget masker op hele vejen rundt i siderne. Blonden "knitted trimming" strikket på ved at strikke den sidste maske på de lige pinde sammen med sidste maske på tørklædet.
Garn: 2 ngl. Mayflower strømpegarn Nano nr. 21 og Geilsk tynd uld 23 gr.
Pinde: Knitpro nr. 3½
Hot or Not: Det bliver hot til efteråret og Esmaralda har erklæret, at der bliver kamp om brugsretten :-)

8 kommentarer:

  1. Lækkert tørklæde! Rigtig fin kant du har strikket på det.

    Godt at der lang tid til det bliver tørklædevejr og du skal i kamp om brugsretten :-)

    SvarSlet
  2. Det er et rigtigt fint sjal og en god kant.

    SvarSlet
  3. Jeg er så heldig at jeg har set sjalet i virkeligheden i dag, og blondekanten er strikket i en farve der er næsten umulig at gengive på billeder, den er lige mellem brun og guld og er utrolig smuk! Kære Lykke, det er blevet rigtig rigtig fedt!! Blonden er virkelig god til sjalet, fed kontrast med rå striber til den fine blonde!!

    SvarSlet
  4. Hvor er det blevet smukt.
    Hold godt fast i det! ;-)

    SvarSlet
  5. Esmaralda er så ikke den eneste, du må slås med. Risikoen for at det bliver pist væk hver gang du har været her er overhængende!

    SvarSlet
  6. Hold da op, hvor er det bare flot i farverne, kanten er jeg helt vild med, så tak for linket til den fine side, den er gemt. Du må jo lave et mere, så i ikke skal slås om det..:o))

    SvarSlet
  7. Smukt sjal, og lækker blondekant. Når nu det klæder Esmaralda så godt, må du da lave et til dig selv ogå :-)

    SvarSlet
  8. Det var et deilig sjal og blondekanten passer perfekt:)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...