fredag den 22. oktober 2010

Kolde fødder

Nu da det begynder at blive rigtig fodkoldt, skal der futter til. Esmaralda har længe aet det pinke Eskimo garn i butikken, så da jeg lovede at lave futter til hende, var der ingen tvivl om valget af garn. De er lavet efter en Drops opskrift og kunne efter strikningen have passet en Bigfoot. Jeg ved ikke om det er min vaskemaskine der er for mild, for til trods for en 40 graders vask med 3 tennisbolde, så var futterne altså stadig alt for store. Jeg turde dog ikke at give dem en hel omgang mere, for så ville de måske ende med at være for små. Det blev til ca. en halv vask mere og da de stadige var ret brede, så blev Esmaralda placeret med fødderne i håndvasken. Med futterne på, blev der gnedet sæbe godt ind og der blev skrubbet med en neglebørste til pasformen var bedre. Det er altså noget af en proces det at filte og jeg synes den er ret svær at styre. Nå, men lidt udsmykning skulle der jo også til, så jeg hæklede blomster og syede på og så har jeg smurt lidt flydende latex under fødderne, så nu kan kulden bare komme an :-)

Det er også lige blevet til et armbånd mere. Jeg kunne ikke nænne at gå af med det sorte med pinke/lilla knapper som jeg havde lavet, så i stedet lavede jeg dette til min veninde. Det snor sig lidt inden presningen, men retter sig heldigvis fint :-)

4 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig men når jeg filter hjemmesko kommer de med i vask sammen med cowboybukser, nogle gange på 60 gr.

    SvarSlet
  2. Det kan være svært at styre sådan een proces , men søde er de. :-)

    God weekend

    SvarSlet
  3. Er vild med dine armbånd. De er supersøde

    SvarSlet
  4. Mødte en stolt Esmaralda i dag med nogle meget meget fine futter!!!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...