tirsdag den 6. oktober 2009

Filtede vanter

Jeg har kastet mig ud i filtningens kunst. Min veninde havde fødselsdag og jeg synes jeg ville begave hende med noget hjemmelavet, noget til at holde fingrene varme på hendes cykelture. Det blev så til disse vanter i Drops Alpaca med Puddel kant. Hold da op, hvor var de store før de røg i vaskemaskinen, de lignede noget der tilhørte den afskyelige snemand. Det var altså med stor spænding at de røg i vaskemaskinen. De filtede ikke helt så meget som ventet, ikke engang efter 2 gange i maskinen. Det er især tommelfingeren som er alt for stor, så næste gang skal den nok laves med knap så mange masker og 1½ cm kortere. Min søde veninde har nu fået dem overdraget og så giver vi dem endnu en tur i maskinen, mens vi drikker en kop kaffe.



Jeg har lige lånt en lille Sylvanian figur til at sætte størrelsen i perspektiv, men det giver slet ikke et rigtigt billede af hvor gigantiske vanterne var inden. Det er egentligt også sjovt at vanterne blev så ujævne at se på??

3 kommentarer:

  1. Fortvivl ikke. Det kan altså blive så fint...

    SvarSlet
  2. Ha ha, den opskrift har jeg også dårlig erfaring med.
    Ja, de ligner virkelig noget, der er løgn inden vask. Efter vask er de stadig for store, alt for stive og minder mest af alt om et par solide grillhandsker. Men den egenskab er de til gengæld også helt perfekte til.

    - Springer lige med på en lurer af din blog. :-)

    SvarSlet
  3. Hej Nette
    Du skal være velkommen :-) godt at vide at jeg ikke er den eneste der har kæmpet med kæmpe vanterne ;-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...